Τρίτη 8 Απριλίου 2014

ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ PLAYMOBIL.

Πάρτε μαζί και ποπ κορν, γιατί είναι τόσο καλό σαν να βλέπεις βιντεάκι χρυσαυγίτη με κυβερνητικό.
(ελπίζω μ' αυτήν τη δημοσιοποίηση να μην κινηθεί η αυτόφωρη διαδικασία.)

Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη, η Playmobil, χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση, έκλεισε τη σελίδα μου, Playmobilism. Οι λόγοι, που η ίδια η γερμανική Playmobil παραδέχτηκε ήταν:
1. Ότι χρησιμοποίησα τη λέξη "Playmobil" στο όνομα της σελίδας δημιουργώντας τη λανθασμένη εντύπωση ότι πρόκειται για εγκεκριμένες φωτογραφίες της Playmobil.
2. Ότι το περιεχόμενο των φωτογραφιών ήταν καθαρά πολιτικού χαρακτήρα, κάτι που εναντιώνεται στις οδηγίες τους για την τροποποίηση των φιγούρων, ή όπως λέμε στα αγγλικά είναι: against their (customizing) guidelines.
Να τονίσω εδώ ότι στις φωτογραφίες που δημιουργώ δεν φτιάχνω δικές μου φιγούρες Playmobil, αλλά χρησιμοποιώ ΜΟΝΟ αυτές που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τις οποίες και έχω ΑΓΟΡΑΣΕΙ όλες (ευτυχώς ή δυστυχώς). Επομένως, δεν έχω custom φιγούρες, άρα δεν θα έπρεπε καν να με αγγίζουν οι όροι περί customizing. Εννοείται πως δεν θεωρείται custom φιγούρα αυτή του εμπορίου που της αλλάζεις απλώς τα μαλλιά ή τα ρούχα, κάτι που είναι τελείως θεμιτό από την ίδια την εταιρεία.
Στη συνέχεια, και μετά το κλείσιμο του Playmobilism, άνοιξα μια καινούρια σελίδα, την #Plasticobilism, προσέχοντας στο όνομα να μην υπάρχει κάτι που να μην παραπέμπει στην Playmobil, κάτι που έγινε όπως και οι ίδιοι παραδέχονται.
Αλλά δεν τους έφτασε αυτό. Έξι μόλις ημέρες (!) μετά το άνοιγμα της νέας μου σελίδας, η Playmobil Γερμανίας επιστρέφει για να μου γράψει πώς παρόλο που το νέο όνομα δεν περιέχει το trademark της Playmobil, το περιεχόμενο της σελίδας είναι πάλι πολιτικό και against their guidelines και αυτό μπορεί να βλάψει τη φήμη της εταιρείας τους (!). Γι’ αυτό μου ζητάνε ή να κλείσω τη σελίδα μόνος μου ή να αφαιρέσω τις φωτογραφίες με πολιτικό περιεχόμενο και να μην ξαναποστάρω τέτοιου περιεχομένου εικόνες, αλλιώς θα με ξανακλείσουν οι ίδιοι, με τη διορία να είναι η δεκάτη του Απρίλη 2014. Τα ίδια, βεβαίως, ισχύουν και για το blog μου (http://plasticobilism.blogspot.gr), όπως και για το προηγούμενο blog (http://plasticobil.blogspot.gr) που έχω ήδη μετονομάσει και προς το παρόν περιέχει όλες τις φωτογραφίες που έχω δημιουργήσει μέχρι και το κλείσιμο της σελίδας Playmobilism.

Από τότε βρίσκομαι σε μια συνεχή διαπραγμάτευση μαζί τους να ξανανοίξουν την παλιά μου σελίδα (αλλάζοντας φυσικά το όνομά της), όπως και για να μου υποδείξουν ποιες φωτογραφίες μου έχουν πολιτικό περιεχόμενο και είναι “against their guidelines”.

Κι αν νομίζετε ότι το σκάνδαλο στο οποίο αναφέρομαι είναι απλώς η φίμωσή μου ή η στέρηση του δικαιώματός μου στην ελευθερία λόγου και έκφρασης κάνετε λάθος. Το σκανδαλώδες στην υπόθεση είναι αυτό το:  against their guidelines”.

Ποιες ακριβώς, λοιπόν, είναι οι guidelines τους; Οι ίδιοι οι Γερμανοί μου στέλνουν το εξής link, για να μου απαντήσουν σε αυτό:

Πατώντας το παραπάνω link βρίσκεστε στο ελληνικό site της Playmobil. Πατώντας πάνω δεξιά τις “Πληροφορίες” βρισκόμαστε σε μια νέα σελίδα όπου κάπου γράφει:
Κατευθυντήριες γραμμές Geobra για την τροποποίηση φιγούρων και εξαρτημάτων PLAYMOBIL®
Κλικάροντας σε αυτό βρισκόμαστε στις περιβόητες guidelines τους:

Η εταιρία geobra Brandstätter GmbH & Co. KG, κατασκευαστής των PLAYMOBIL, έχει ορίσει τις κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις φιγούρες και τα εξαρτήματα PLAYMOBIL, ώστε να πληρούν την υπεύθυνη δέσμευση μας στην πνευματική κληρονομιά του Hans Beck, καθώς στην ασφάλεια των παιδιών.
Θα κινηθούμε εναντίων κάθε τροποποίησης της φιγούρας PLAYMOBIL που κοινοποιείται δημόσια, αν περιέχει κάτι από τα ακόλουθα:
  • Οποιοδήποτε φυλετική διάκριση
  • Περιεχόμενο που χρησιμοποιείται για πολιτικές δηλώσεις
  • Περιεχόμενο ακατάλληλο για παιδιά
  • Εξτρεμιστικό περιεχόμενο κάθε είδους
  • Επιθετικό περιεχόμενο και αντίστοιχο περιεχόμενο που σχετίζεται με πόλεμο και βία.
  • Περιεχόμενο και μορφές που βλάπτουν τα παιδιά.”
Επαναλαμβάνω ότι προσωπικά ΔΕΝ φτιάχνω τροποποιημένες φιγούρες, παρά χρησιμοποιώ μόνο αυτές του εμπορίου. Αλλά και πάλι, το πρόβλημα δεν είναι μόνο εκεί.

Οι παραπάνω παράλογες, αυθαίρετες και ασαφείς οδηγίες (θα δικαιολογηθούν στη συνέχεια οι χαρακτηρισμοί) δεν αναγράφονται ούτε στη συσκευασία ούτε σε κάποιο χαρτάκι μέσα στη συσκευασία των Playmobil που πωλούνται στο εμπόριο. Αλλά ούτε το πρόβλημα είναι μόνο εκεί.

Το πρόβλημα είναι ότι οι παραπάνω οδηγίες υπάρχουν μόνο στο site και ΜΟΝΟ στο ελληνικό site της Playmobil! Ψάχνοντας όλα τα site της εταιρείας σε όλες τις χώρες (σύνολο 18 site) ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρονται οι παραπάνω οδηγίες.

Ενδεικτικά, στο αγγλικό (http://www.playmobil.co.uk/on/demandware.store/Sites-GB-Site/en_GB/Page-Show?cid=HELP_INTERNET_GUIDELINES) και το αμερικάνικο site αναφέρονται ως οδηγίες (guidelines) τα εξής:

“It is difficult to set up precise guidelines for our fans and enthusiasts around the world. As a beginning, however, we have established the following basic principles:
  1. The trust that consumers have in PLAYMOBIL® products and their quality cannot be harmed or compromised by any use of PLAYMOBIL® trademarks or copyrighted materials.
  2. Children will not be exposed to harmful or offensive content on a web site.
  3. The web site will not depict any violence that is inappropriate for children under 5.
  4. The web site will not discriminate or appear to discriminate against any person because of age, race, sex or religion.”
ΠΟΥΘΕΝΑ λόγος για πολιτικές δηλώσεις (ποιος ακριβώς ορίζει το τι είναι πολιτική δήλωση;), ΠΟΥΘΕΝΑ για εξτρεμιστικό (ποιος ακριβώς ορίζει τι είναι εξτρεμιστικό;) περιεχόμενο. ΠΟΥΘΕΝΑ σε όλον τον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα!

Και αναρωτιέται κανείς. Είναι δυνατόν μία παγκόσμια εταιρεία να έχει άλλους κανόνες σε μία χώρα και άλλες σε κάποια άλλη; Για να μην πω άλλες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο; Και στην τελική, αν μιλάμε για το πλήρως παγκοσμιοποιημένο internet, έχει καμιά σημασία από ποια χώρα κατάγεται κάποιος ώστε να του απαγορεύσεις να εκφραστεί όπως θέλει; Δηλαδή, αν διαχειριστώ μια σελίδα που έχει ανοίξει στην Αγγλία ή στις ΗΠΑ, μπορώ να ποστάρω ό,τι θέλω, αλλά αν την έχω ανοίξει στην Ελλάδα δεν μπορώ να το κάνω;

Να πω εδώ ότι στο εξωτερικό υπάρχουν και άλλες σελίδες και blog που χρησιμοποιούν Playmobil για να κάνουν πολιτικές δηλώσεις (όχι υποκειμενικά, ξεκάθαρες πολιτικές δηλώσεις). Ήρθα σε επικοινωνία μαζί τους και μου δήλωσαν κατηγορηματικά ότι ουδέποτε τους έχει ενοχλήσει η Playmobil της χώρας τους (ή της Γερμανίας) για αυτόν το λόγο και φυσικά δεν τους έχει κλείσει κανείς, παρόλο που έχουν πολλές πολλές χιλιάδες περισσότερα μέλη απ’ όσα είχε η δική μου.

Και φτάνουμε στο καλύτερο και στο αποκορύφωμα του σκανδάλου (όσοι έχουν πάρει όντως ποπ κορν, με προσοχή μην πνιγείτε):

Πέρα από όλα τα παραπάνω αδιανόητα και εξωφρενικά, το εξωφρενικότερο όλων είναι αυτές οι οδηγίες που υπάρχουν στο ελληνικό site και οι οποίες είναι σαν να φτιάχτηκαν για να φωτογραφίσουν το blog μου, τη σελίδα μου και γενικά όποιον θέλει να κάνει αυτό που κάνω. Και εκεί που απορείς με την σύμπτωση, έρχεται η συγκλονιστική αποκάλυψη.

Ως φυσικός και διδάκτωρ αστρονομίας δεν έχω καταφέρει ακόμη να κάνω εφικτό το ταξίδι στο χρόνο, και πιο συγκεκριμένα το ταξίδι στο παρελθόν. Το κακό για την ελληνική Playmobil, όμως, είναι ότι αυτό το ταξίδι στο παρελθόν είναι εφικτό στο διαδίκτυο. Υπάρχουν, λοιπόν, κάποιοι ανεξάρτητοι οργανισμοί που κρατάνε αρχεία από όλα τα site του κόσμου και στα οποία μπορείς να περιηγηθείς κανονικά σαν να ζεις στο παρελθόν!

Αποφάσισα να περιηγηθώ στο ελληνικό site της Playmobil και να βρω αυτούς τους όρους που μου επιβάλλουν να ακολουθήσω. Με μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα ότι αυτό το link με τους όρους: Κατευθυντήριες γραμμές Geobra για την τροποποίηση φιγούρων και εξαρτημάτων PLAYMOBIL®, που εμφανίζεται σήμερα στο site τους δεν υπήρχε ΠΟΤΕ. Και, φυσικά, δεν υπήρχε ούτε την ημέρα που άνοιξα το playmobilism.blogspot, δηλαδή στις 6 Αυγούστου του 2013. Δεν μπορώ να εντοπίσω ακριβώς ποια μέρα προστέθηκε στο site  τους, αλλά είναι αποδεδειγμένο ότι μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2014 δεν υπήρξε ΠΟΤΕ! (έχω αποθηκεύσει ήδη όλα τα αρχεία από το 2010 μέχρι τον Ιανουάριο του 2014, οπότε όποιος θέλει να απευθυνθεί στον οργανισμό, για να σβήσει τα αρχεία της ελληνικής Playmobil είναι… καλοδεχούμενος.)
Θα ποστάρω στη συνέχεια μερικά παρελθοντικά print screen του site, για όσους έχουν αμφιβολίες. 

Πάνω αριστερά φαίνεται η ημερομηνία που το site είχε αυτήν τη μορφή.
2010:
2011:
2012:
2013 (άνοιξα το blog και τη σελίδα τον Αύγουστο του 2013):
2014 (Ιανουάριος):
 και... σήμερα (ΩΠ!):

Όσοι επιθυμείτε, μπορείτε να το διαπιστώσετε και μόνοι σας πατώντας στο παρακάτω link, επιλέγοντας όποια χρονιά θέλετε και κάνοντας κλικ στις “Πληροφορίες”. Θα διαπιστώσετε πως δεν υπάρχουν ΠΟΥΘΕΝΑ οι οδηγίες που έχουν προστεθεί τις τελευταίες μέρες και βρίσκονται σήμερα στο site τους:

Όπως αντιλαμβάνεστε, η ελληνική Playmobil μπήκε και ΠΡΟΣΘΕΣΕ τις συγκεκριμένες οδηγίες (που τους πλασάρει ως νόμους!) ΜΟΝΟ στην Ελλάδα και μόνο και μόνο για να κατεβάσει το blog μου, τη σελίδα μου και να με φιμώσει. Είτε επειδή έχω ενοχλήσει κάποιους στην Ελλάδα είτε επειδή έχω εκνευρίσει τη μαμά Γερμανία.

Φαντάζομαι ότι ως απάντηση σε αυτόν τον σκανδαλώδη πόλεμο που υφίσταμαι από την εταιρεία θα πάρω την προάσπιση δήθεν του ονόματός τους, των συμφερόντων τους, των κερδών τους και ότι όλα αυτά ήταν που τους ανάγκασαν να εφεύρουν αυτές τις καθαρά ελληνικές οδηγίες. Το ίδιο θα μπορούσαν να ισχυριστούν και αν με σκότωναν ίσως. Γιατί κάποιος πρέπει να τους πει ότι η απαγόρευση λόγου και έκφρασης ισοδυναμεί με θάνατο και, ευτυχώς ακόμη, το αίσθημα επιβίωσής μου δεν θα τους αφήσει να με σκοτώσουν.

Δεν ξέρω για πόσο ακόμη θα είναι στον «αέρα» η σελίδα Plasticobilism και τα δύο προαναφερθέντα blog, αλλά αν μια απ’ αυτές τις μέρες χαθούν όλα, στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε. PC, tablet, smartphone, δρόμους. So stay online, stay on road...

Σας ευχαριστώ όλους για την πραγματικά συγκινητική υποστήριξη είτε μέσω μηνυμάτων, σχολιασμών, κοινοποιήσεων, likes, είτε απλώς και μόνο που διαβάσετε αυτή την καταγγελία-κραυγή μου. Ξέρω ότι έχω δίπλα μου όλους όσους αγωνίζονται για την ελεύθερη έκφραση των ίδιων και των συνανθρώπων τους κι αυτό και μόνο μου είναι υπέρ αρκετό.

54 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ ολόψυχα τους Aggeliki Meliopoulou, Θάνος Αγγελόπουλος, Γιώργος Δ. Πάλλας και Wonder Jlaw για την πολύτιμη στήριξη και βοήθειά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. https://plus.google.com/u/0/photos/100155541936569121347/albums/6002410509503072273

      https://www.facebook.com/doppelgangerc/media_set?set=a.10203546551893752.1073741831.1513351025&type=3

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.842328222449613.1073741831.720355001313603&type=3&uploaded=82

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.571134619651030.1073741834.518662641564895&type=3

      Θα τα βάλω επίσης και publicly στο Drive μου και στο Dropbox μου. Θα σας κοινοποιήσω και εκείνα τα λινκ.

      Θα προσπαθώ να τα κάνω update όσο πιο συχνά μπορώ.

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πάρα, πάρα πολύ, φίλε Κωνσταντίνε! Το εκτιμώ απεριόριστα αυτό που έκανες!
      Και πάλι σε ευχαριστώ ολόψυχα!

      Διαγραφή
  2. μηπως να το εγραφες και στα αγγλικα το αρθρο, για να τους κανουμε ρεζιλι διεθνως; ειναι ντροπη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα γίνει κι αυτό, Μάρκο, και ανάλογα με τις περαιτέρω εξελίξεις θα επιταχυνθεί. Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. που φτάσαμε ρε;;;; θα συμφωνήσω με την ιδέα του @Markos Giannopoulos....αυτά δεν πρέπει να περνάνε έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο χέρι ολων μας είναι να φύγουμε από εκεί που φθάσαμε, Άννα. Όλων όμως. Σε ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη.

      Διαγραφή
  4. γιατί δεν αγοράζεις ένα domain .com (ή ακόμα και .gr) και να το βάλεις εκεί (με ανακατεύθυνση στο blogspot) και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο; δεν θα μπορεί να σ'αγγίξει κανένας, τουλάχιστον με βάση την ελληνική νομοθεσία (ή "νομοθεσία").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι στα άμεσα σχέδια, φίλε costinho. Για να μην εξαρτώμαι από τις διαθέσεις του οποιουδήποτε. Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Ζητώ την άδειά σας να κατεβάσω όλες τις φωτογραφίες από το blog σας και να τις ανεβάσω σε διάφορες διαφορετικές τοποθεσίες μπορώ στο internet! Επίσης θα προσπαθήσω να βάλω όσους ξέρω να κάνουν το ίδιο για να μην χαθούν οι φωτογραφίες σας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε την άδειά μου να κάνετε ό,τι θέλετε με τις φωτογραφίες μου από τη στιγμή που τις ανεβάζω, εκτός από να τις λογοκρίνετε! ;) Άλλωστε, θα μπορούσα εδώ και πάρα πολύ καιρό να τις σταμπάρω με το λογότυπό μου, αλλά δεν το έκανα ποτέ, γιατί πιστεύω ότι από τη στιγμή που φεύγουν από μένα δεν ανήκουν πια μόνο σε μένα. Επίσης, ο μόνος τρόπος για να χαθούν οι φωτό είναι να μου καούν οι σκληροί! :) Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το ενδιαφέρον, Κωνσταντίνε!

      Διαγραφή
  6. Από τη στιγμή που στο έργο σου χρησιμοποιείς υλικό τρίτων, έχουν κάθε δικαίωμα στο να καθορίσουν πότε προσβάλεται η εικόνα της εταιρίας τους. Ομοίως έχεις κάθε δικαίωμα στην ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση.

    Πρόκειται για γκρίζα ζώνη και ασχέτως το τι μπορεί να πιστεύει ο καθένας, πρόκειται για υπόθεση που μπορεί να επιλυθεί μόνο με διαιτησία ή δικαστική διαμάχη.

    Οι πιθανότητες λένε πως δεν έχεις αρκετά δυνατούς δικηγόρους ή χρήματα για να υπερασπιστείς το δίκιο σου όμως. Μπορείς να συνεχίσεις πάντως το καλλιτεχνικό σου έργο από άλλα κανάλια, ανωνύμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μ' αρέσει να παίζω όταν οι πιθανότητες είναι εναντίον μου, είναι πιο συναρπαστικό. Θα δούμε σύντομα πώς θα επιλυθεί οριστικά αυτή η υπόθεση. Να είσαι καλά, φίλε!

      Διαγραφή
  7. Η ιστορία σου θα πρέπει να γίνει γνωστή. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον και αν η εταιρεία συνεχίσει την παρενόχληση, ενδιαφέρομαι να δω με ποιο τρόπο θα μπορούσα να βοηθήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ και να ξέρεις ότι βοηθάς ήδη μόνο και με το ενδιαφέρον σου. Η ιστορία θα γίνει γνωστή όσο της αρμόζει, δεν είναι σκοπός μου να γίνω εγώ η είδηση, ούτε πέφτει κανείς από τα σύννεφα με τη λογοκρισία. Απλά είναι σκληρό όταν σου συμβαίνει. Σκληρό, αλλά σε πεισμώνει πολύ, γιατί νιώθεις να σε πνίγουν. Σε ευχαριστώ θερμά!

      Διαγραφή
  8. Έλα πάμε για άλλο ένα http://en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect να καταλάβουν ότι το web δεν είναι τηλεόραση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χα χα, είδα τις φωτό σου και κατάλαβα γιατί σε κυνηγάνε, και γενικά ου μπλέξεις με τέτοιες εταιρείες. Χρησιμοποιείς παιχνίδια που απευθύνονται σε παιδιά και όσους έχουν μείνει μέσα τους παιδιά, για να αναφερθείς σε πολιτικά ζητήματα, με τα οποία η εταιρεία δεν θέλει να σχετιστεί, και κάνεις κακό στο image τους. Σαν την ιστορία με τη Disney και τη Miley Cyrus (Hana Montana), που έπρεπε να ζητήσει δημόσια συγνώμη επειδή εθεάθη σε Ι.Χ. χωρίς να έχει προσδεθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό! Είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς τι τους ενοχλεί πραγματικά βγάζοντας τέτοιες οδηγίες. Και η Cyrus είναι ένα πολύ΄χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τι μπορεί να προκαλέσει μια τέτοιου είδους καταπίεση! :) Σε ευχαριστώ πολύ, poly!

      Διαγραφή
  10. Οι οδηγίες υπάρχουν σε πολλά site της playmobil. Τα ελληνικά είναι μετάφραση των ξενόγλωσσων. Δε ξέρω αν έχεις δίκιο ή όχι, αλλά συνωμοσία δεν υπάρχει :)

    Γερμανία:
    http://www.playmobil.de/on/demandware.store/Sites-DE-Site/de_DE/Page-Show?cid=CUSTOMIZING

    Καναδά:
    http://www.playmobil.ca/on/demandware.store/Sites-CA-Site/en_CA/Page-Show?cid=CUSTOMIZING

    Αμερική:
    http://www.playmobil.us/on/demandware.store/Sites-US-Site/en_US/Page-Show?cid=CUSTOMIZING

    και στην αντίστοιχη σελίδα σχεδόν παντού (Πας στο footer, Press, Background info)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, φίλε. Και η εταιρεία σε αυτό με περέπεμψε. Εγώ έβρισκα σε όλα τα site τα Internet Guidelines (http://www.playmobil.co.uk/.../Sites.../en_GB/Page-Show...). Πόσα guidelines υπάρχουν στην τελική; Τέλος πάντων, αυτό αποδεικνύει ότι όντως (ευτυχώς!) δεν έφτιαξαν αυτές τις οδηγίες μόνο για μένα. Αλλά δεν αιτιολογεί γιατί ενώ ισχύουν σε όλον τον κόσμο, όπως λένε, δεν κυνήγησαν ποτέ άλλες σελίδες με επίσης πολιτικό περιεχόμενο και πολύ πιο μαζική αποδοχή (χωρίς φυσικά να εννοώ ότι πρέπει να κυνηγήσουν και αυτές!), αλλά στράφηκαν εναντίον μου ακόμη και όταν έφτιαξα νέα σελίδα με νέο όνομα που δεν παραπέμπει καν στην Playmobil. Δεν εξηγεί γιατί τόσο καιρό αυτές οι οδηγίες δεν υπήρχαν πουθενά στο ελληνικό site, αλλά προστέθηκαν λίγο πριν με κλείσουν. Και δεν εξηγεί γιατί στην τελική με κυνηγάνε, αφού οι οδηγίες μιλάνε σαφώς για τροποποιημένες φιγούρες, ενώ εγώ χρησιμοποιώ μόνο του εμπορίου και ούτε βάφω ούτε αλλοιώνω της αυθεντικές φιγούρες φτιάχνοντας καινούριες...

      Διαγραφή
    2. Δε διαφωνώ σε όσα λες, απλά το πρόσεξα και είπα να στο πω μην αισθάνεσαι ότι πάνε να το χοντρύνουν ή κάτι τέτοιο.

      Διαγραφή
    3. Το κατάλαβα, φίλε μου, καλά έκανες και σ' ευχαριστώ. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να δημιουργώ θεωρίες συνωμοσίας εκεί που δεν υπάρχουν, θέλω μόνο να αποκαλύπτω αυτές που όντως υπάρχουν.

      Διαγραφή
  11. Τα πράγματα είναι πολύ λυπητερά αλλά για να μη έχεις στο κεφάλι σου αυτούς εδώ μπορώ να σου προσφέρω μια μικρή βοήθεια: δωρεάν hosting στον server μου (50mbps VDSL ) πάει σφαίρα, εκεί μπορώ να σε βοηθήσω στο στήσιμο του blog είτε σε wordpress είτε σε joomla ή ό,τι άλλο σε βολεύει. Μόλις το στήσεις κάτσε και κράξτους όσο θες δεν θα μπορεί να σε ακουμπήσει κανένας...άντε με τα 'τσογλάνια' της κάθε εταιρίας το είδαν και χούντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από την αγανάκτησή μου ξέχασα να σου πω πως θα επικοινωνήσεις μαζί μου :) Στείλε μου ε-μαιλ στο primesocial@hotmail.com ή μπες στο κανάλι μου στο youtube (κλικ πάνω στην εικόνα) και στείλε μου μήνυμα από εκεί, μπορείς να με βρεις και μέσω facebook αν κάνεις αναζήτηση το όνομα που φαίνεται και εδώ (Makis Maropoulos && Makis Teller) *

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, φίλε Maki! Η προσφορά σου είναι συγκινητική. Θα επικοινωνήσω μαζί σου έτσι κι αλλιώς. ;)

      Διαγραφή
  12. Etsi einai ta pragmata re file...
    Den mporei na kanei o kathenas oti thelei...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν αφαίρεσα τίποτα πάντως! Όχι και στην αυτολογοκρισία!

      Διαγραφή
  14. Τι βλακείες είναι αυτές που κάνουν! Με την ίδια λογική ο ΙΚΕΑς πρέπει να κλείσει το IKEA Hackers!
    Aυτοί (υποτίθεται ότι) κάνουν ακόμα χειρότερα παραποιώντας εντελώς τα αρχικά προϊόντα του ΙΚΕΑ!
    Συμβουλή: Φύγε απ' τον blogger και μεταφέρσου στη wp ή σε κάποιο host, όπως σου προτάθηκε παραπάνω.

    Καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ενδιαφέρον...αλλά σε προδίδει το toolbar...το site enikos.gr δεν υπήρχε το 2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Όταν ηρεμήσω λίγο με όλο αυτό και βρω λίγο χρόνο θα το κάνω. Η πρόθεση σου να με βοηθήσεις είναι σαν να το έχεις κάνει ήδη (που παίζει και να το κάνεις, θα τα πούμε!)

      Διαγραφή
  16. α) τα ίδια που λες, αν θες να ακουστούν καλύτερα (σε περισσότερους) καλύτερα να τα κάνεις βίντεο. Τα βίντεο διαδίδονται (και βλέπονται) πολύ πιο εύκολα...
    β) έχεις αραδιάσει όλη την "υπερασπιστική γραμμή" σου στο δίκτυο. Είσαι σίγουρος ότι θέλεις να ξέρουν όλοι τί σκέφτεσαι να κάνεις;

    φιλικά
    γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκοπός μου ήταν να ενημερώσω όσους προλάβω λίγο πριν με κλείσουν και πάλι (έως τις 10 Απρίλη μου δώσανε διορία). Στα βίντεο δεν είμαι καλός, δεν ξέρω να τα φτιάχνω. Και την "γραμμή" την αράδιασα για να εξηγήσω σε όσους την διαβάσουν τι συνέβη, αλλά και για να καταλάβουν κάποιοι άλλοι πως δεν κάθομαι να πιστεύω αυτά που μου λένε.

      Σ' ευχαριστώ πολύ, Γιώργο.

      Διαγραφή
  17. στους όρους και προϋποθέσεις οι εταιρεία (και κάθε εταιρεία) γράφει ότι μπορεί να αλλάξει τους κανόνες οποιαδήποτε στιγμή θέλει και γράφει πως χρησιμοποιώντας τα προϊόντα της συμφωνείς με αυτούς τους κανόνες (πχ. μια εταιρεία τηλεφωνίας μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να σου ζητήσει να της πας την SIM δίχως λόγο) . Άρα ναι έχει δικαίωμα να κάνει αυτό που έκανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο που η ελευθερία λόγου και έκφρασης δεν ανήκει ανήκει σε καμιά εταιρεία. Οι όροι της δεν είναι νόμοι του κράτους, στα δικαστήρια θα έτρωγαν σκόνη μπροστά στα δικαιώματά μου, που είναι νόμοι του κράτους. Απλώς στο facebook μπορεί να πάει, να κάνει το deal της μαζί τους κι αυτό να με κλείσει στην ψύχρα. Αν είχα κάποιο site, όπως είπαν και κάποια παιδιά παραπάνω, δεν θα μπορούσε να μου κάνει τίποτα.

      Διαγραφή
  18. πάντως εγώ εξαιτίας τους σε έμαθα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες;! Τελικά η Playmobil μας φέρνει πιο κοντά. Την αδίκησα.

      Διαγραφή
  19. Δεν εισαι μονος σου
    Αυτο να ξερεις
    Δειχνεις το δρομο σε πολλους απο εμας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, φίλε μου! Τον δρόμο τον έχουν δείξει (βασικά, χαράξει) άλλοι πολύ πιο σημαντικοί από μένα. Αυτόν τον δρόμο τους ακουλουθήσα κι εγώ...

      Διαγραφή
  20. ΕΓώ πάντως φίλε μου δεν κατάλαβα πως σου έκλεισαν το site. Έγινε κάποιο δικάσιμο ερήμην σου; Με μια απλή αίτηση στον πάροχο σου hosting; Δεν δώθηκε κάποια προειδοποίηση πρώτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μου έκλεισαν το site (δεν έχω site), μου έκλεισαν τη σελίδα στο fb και με απείλησαν ότι το ίδιο θα κάνουν και με αυτό εδώ το blog. Απλώς σε συνεννόηση με το facebook και την blogspot. Και ναι, φίλε μου, έριξαν τη σελίδα μου χωρίς την παραμικρή προειδοποίηση.

      Διαγραφή
  21. file mou einai poly aplo...taxidaki sthn agglia..host neo site apo ekei kai astous na kanoun magkes sta agglika dikasthria na gelasoume ;)

    :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς θέλουν, φίλε μου! ;) Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  22. Μην κολλήσεις στο θέμα των όρων χρήσης κλπ. γιατί δεν είναι εκεί το ζουμί. Η playmobil θεωρεί ότι οι φιγούρες της προστατεύονται ως έργο πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά και ως βιομηχανικό σχέδιο, οπότε έχουν όλα τα σχετικά δικαιώματα που τους δίνει ο νόμος. Οι όροι χρήσεις έχουν περισσότερο να κάνουν με την πολιτική της εταιρίας σε σχέση με την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών (τι είναι πρόθυμοι να ανεχθούν δηλαδή και τι όχι). Αν βάλεις μέσα και το θέμα προστασία του σήματος και γίνεται σαφές ότι χρειάζεσαι κάποιον καλό δικηγόρο, γιατί αν προσπαθείς να τους πιάσεις στο φιλότιμο βράσε ρύζι. Καλή τύχη και κράτα γερά, από την πλευρά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, φίλε! Θα κρατήσω όσο πιο γερά μπορώ...

      Διαγραφή
  23. Πολύ αξιόλογο το blog σου και πολύ αξιολύπητο το όλο θέμα από πλευρά της playmobil... Προσωπικά δεν βλέπω κάτι πολιτικό, μάλλον κριτική στην κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας & θρησκευτικό περιεχόμενο το όποιο όμως δεν πιστεύω ότι υπάρχει καμία περίπτωση να θεωρηθεί προσβλητικό... Πολύ καλή η σκέψη σου να κοινοποιήσεις το άρθρο στο facebook, προσωπικά από εκεί το είδα & θα κοινοποιήσω. Αν το κάνουμε όλοι αυτό τουλάχιστον θα δημοσιοποιηθεί το θέμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Kelly! Το θρησκευτικό περιεχόμενο ήταν στοχευμένο και περιορισμένο στην Μεγάλη εβδομάδα. Το αστείο ωστόσο με τις... οδηγίες του είναι ότι παρότι "απαγορεύουν" τις πολιτικές δηλώσεις μέσω των φιγούρων τους, δεν αναφέρουν τίποτα για θρησκευτικό περιεχόμενο, πόσο μάλλον για προσβλητικό θρησκευτικό περιεχόμενο. Καταλαβαίνει, λοιπόν, ο καθένας πόσο πρόχειρες, υποκριτικές και αυτοαναιρούμενες είναι αυτές τους οι οδηγίες χρήσης. Και πάλι σε ευχαριστώ ολόψυχα!

      Διαγραφή
  24. Τώρα που το άνοιξα εγώ, δεν υπάρχει κάτι που να λέει για κατευθυντήριες γραμμες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή